Monday, January 11, 2010

Its been a year...


Lamanya tak update blog aku.. busy busy...Baru baru ni atau lebih tepat 18-19 hb december 2009 keluarga aku menerima "ahli baru" Zalee dah pun jadi suami orang. Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar. Sekarang ini dalam keluarga tinggal yang bongsu sahaja yang masih bujang, Mamie. Cepatnya masa berlalu..

Sebagai anak sulung dalam keluarga, hati ini pastinya tersentuh melihat perjalanan majlis pernikahan dan persandingan Zalee dan isterinya Azzyah. Dan pasti itulah jua perasaan mak yang membesarkan anaknya itu. Zalee yang dulunya terkenal dengan cengeng, comel, tembam(mak saudara aku panggil dia pau kerana pipinya yang tembam) kini sah bergelar suami. Aku yakin Zalee akan jadi suami yang baik dan bertanggungjawab.
Aku pasti kerana itulah sikap abah terhadap mak dan kami. (walaupun garang huhuhu)

**Akak doakan adik akak yang dulu hanya mahu pakai baju kegemarannya "McGuy", yang berputing dan berbantal busuk (samapi dah naik hancur pun tak pernah tinggalkan), yang pernah "dive" dalam longkang, yang menangis setiap kali tak nampak muka mak, yang pernah akak buaikan sambil nyanyi lagu2 cina lama (lagu2 puo2 hehe), Moga jodoh Zalee dan isteri baru (eh.. mcm ada isteri lama lak..kihkihkih.. ) Nur Azzyah berkekalan hingga ke akhir hayat, cepat2 dapat anak yang comel kalau boleh ko klon kan zalee yang kecik satu... ble akak "geget" pipi nye. Dan moga kita adik beradik still maintain "giler" macam selalu arr... hehe..

No comments:

Post a Comment